Varukorg

Välkommen till SHOEKING.SE

✈ 39kr frakt till hela världen

Vanliga frågor (faq)

vANLIGA FRÅGOR OCH lEVERANSFRÅGOR

De allra vanligaste frågorna vi får

Vanliga frågor (FAQ)

Vi tar nästan alla kort. Du kan även betala med Swish och Paypal. Glöm inte att läsa igenom våra köpvillkor för en mer utförlig förklaring på villkoren kring ditt köp på Nordens billigaste onlineshop.

Dubbelkolla så du angivit en korrekt mejladress som går direkt till dig. Om du gjort det så kika även i din skräppostmapp. När detta är gjort kan du även söka i din mejl efter shoeking för att identifiera vårt utskick. Om du gjort även detta så skicka ett mejl till oss så att vi kan skicka det igen.

Nej, det är helt omöjligt. Förutom att Kina har fått kontroll över spridningen så behöver virus behöver en levande värd för att kunna leva. Man kan inte smittas från till exempel att en smittad vidrör ett paket och skickar det till dig. Folkhälsomyndigheten skriver också det här.

Även om varan är slut i lager kan vi ofta skaffa fram den eftersom vi har miljoner varor som nödvändigtvis inte uppdaterats i Sverige. När du ser att en vara är slut kan du fylla i din mejladress där det står att den är slut så får vi en signal, vi söker då igenom våra lager och sen får du ett mail om vi hittade varan.

Vi säljer till hela världen och uppdaterar språk nu på daglig basis. Generellt kan man svara “ja” på frågan om vi säljer till alla länder men vissa produkter kan inte levereras till samtliga länder i världen. Välj PayPal som betalningsmetod i kassan eller något av de tillgängliga betalningsalternativen som finns.

De vanligaste frågorna rörande leveranser

Leveransfrågor

Många ifrågasätter hur vi kan vara så billiga. Det är för att vi handlar direkt med våra fabriker i Asien men detta innebär samtidigt att leveranstiden kan vara några veckor beroende på. Det är priset för att handla så billigt tyvärr. Men vi försöker alltid att vara så snabba som det bara går, under omständigheterna. Räkna med allt ifrån 17-30 dagar.

Du kommer att få mejl och även SMS när det är dags att hämta Ditt paket. Var därför noga med att ange korrekta uppgifter dit Du vill ha din vara/dina varor. Så fort varan är i Sverige kommer du att kunna spåra den. Spåra din order med hjälp av det försändelsenummer du har fått per email i det andra mejlet från oss efter ditt köp. Spåra din order via denna sida eller, om paketet nått svensk mark, kan det spåras här.

Skillnaden mellan de båda är att PostNord inte ger en detaljerad spårning av ditt paket förrän paketet är i Sverige medan det första alternativet visar hela vägen från att paketet erhåller ett försändelsenummer.

Ditt paket kan spåras via spårID i 99,99 % av fallen om du angett mejl och mobilnummer. Har du ett konto hos Oss? Om du har det så logga in och se om du kan se din order där. Om inte, så kika inne på mejlen du angett vad du fått för information kring ditt paket. Dubbelkolla alla uppgifter du har angett och om du har gjort alla dessa saker och fortfarande inte får något svar på dina frågor så mejla oss. Ange så mycket detaljer som möjligt för att vi ska kunna hjälpa dig.

När du beställer flera varor än en kan de komma i omgångar från våra olika industrier, beroende på vad du har handlat. Vi har lite längre leveranstid för att kunna vara billigast i Norden. Glöm inte att läsa våra köpvillkor för mer information. Spåra ditt paket via denna sida och se vad det står. Glöm inte att ange det spårnummer för just den vara som inte kommit fram.

Vi skickar varor från många olika länder. Några av dessa är: Spanien, Frankrike, USA, Kina, Polen, Italien med flera. Om den vara du beställer inte finns i det fraktland du har valt skickas den från ett av de andra länderna. Om det märkbart påverkar leveranstiden så kan vi erbjuda en rabattkod till ditt nästa köp. Om detta får dig att ångra ditt köp, så kan du självklart utnyttja din rätt med öppet köp och skicka varan till oss och få pengarna tillbaka istället.

Om det inte har gått mer än 14 dagar sen varan kommit fram (Det datum varan anlände som kan ses via spårnumret) och varan du har är helt oanvänd har du rätt att skicka tillbaka din vara till oss mot återbetalning. Glöm inte att skicka med uppgifter kring ditt köp såsom ordernummer, namn, adress, postnummer och stad tillsammans med varan så att inga missförstånd sker. Skicka varan till något av våra svenska ombud. Om du inte har något sådant så skicka till:

  • Klara Säfmark
  • Armégatan 1 C
  • 313 31 Oskarström

När vi har mottagit varan med bifogad information och har inspekterat att varan är helt oanvänd återbetalas hela beloppet minus en administrativ avgift till det konto du köpte ifrån. 

GLOBAL FRAKT

Frakten är 39kr till hela världen

SPARA PENGAR

Rabattkoder och otroliga priser

KUNDER VÄRLDEN ÖVER

Ger Shoeking.se högsta betyg

HANDLA TRYGGT

Swish / MasterCard / Visa / PayPal